پیکر جان‌باختگان سانچی تشییع شد

نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) پیکر سه نفر از جان‌باختگان نفتکش سانچی را که 16دی‌ماه در پی برخورد با یک کشتی دیگر در آب‌های نزدیک به چین آتش گرفت، تشییع و بدرقه کردند.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) پیکر پاک شهیدان «مجید نقیان، محمد کاووسی و میلاد آروی» دیروز جمعه پس از اقامه نماز جمعه با حضور مقام‌های لشکری و کشوری در مصلای امام خمینی(ره) تشییع و به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد.
مراسم تشییع پیکر این سه شهید کشتی نفتکش سانچی ساعت ۱۲ و 30دقیقه از داخل مصلی امام خمینی(ضلع شرقی مصلی سمت خیابان قنبرزاده) برگزار شد.طبق هماهنگی‎های انجام شده و به درخواست خانواده آنان، پیکر مجید نقیان در بهشت زهرای تهران، محمد کاووسی در امامزاده طاهر کرج و میلاد آروی در شاهین شهر اصفهان به خاک سپرده شد. گفتنی است؛ 16دی‌ماه امسال یک فروند کشتی فله‎بر چینی در 200مایلی شانگهای به نفتکش سانچی که حامل میعانات گازی بود، برخورد کرد که بر اثر این سانحه 32دریانورد و سرنشین این کشتی نفتکش به شهادت رسیدند که پیکر سه تن از آنها کشف و شناسایی شد. بنا بر این گزارش با وجود گذشت 40روز از این حادثه مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از ادامه جست‌وجوها برای یافتن پیکر سایر غرق‌شدگان این حادثه خبر داد و در عین‌حال اعلام کرد که گروه تجسس به عمق 115متری راه یافتند و در حال بررسی شرایط برای ورود به کشتی هستند. این مقام مسئول تاکید کرد که آلودگی شدید در منطقه شرایط را برای ورود به داخل کشتی بسیار مشکل کرده اما امید برای یافتن پیکر دیگر خدمه کشتی غرق‌شده همچنان وجود دارد. پیکر این سه شهید سحرگاه چهارشنبه 25بهمن‌ماه در مراسمی وارد کشور شد. همچنین به‌دنبال آن مراسم وداع با شهدای سانحه سانچی ظهر پنج‌شنبه 26بهمن‌ماه در معراج شهدای تهران برگزار شد. این مراسم با حضور خانواده آنان بر دوش تیم دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از قرائت سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و پیکر شهدا برای وداع خانواده آنان راهی پزشکی‌قانونی و سپس معراج‌الشهدا شد.
سایر اخبار این روزنامه
ابوترابی‌فرد در اولین خطبه‌هایش در نماز جمعه تهران: سپردن مسئولیت به فردی که شایستگی ندارد، خیانت است «ابتکار» از تلاش مجلس برای کنترل بازار ارز گزارش می دهد وزیر اقتصاد در یک قدمی استیضاح پیکر جان‌باختگان سانچی تشییع شد محمدعلی وکیلی پاسخی به پرسش زیباکلام درباره احمدی نژاد! اقدامات غیرقانونی دفترخانه‌های ازدواج در ثبت شروط ضمن عقد و راه مقابله با آن بررسی شد «ابتکار» طرح «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» را بررسی کرد پای لَنگ کتابخانه مترو «ابتکار» در گزارشی وضعیت چگونگی برگزاری همه پرسی در حوزه اقتصاد را بررسی کرد رفراندوم اقتصادی از نمای نزدیک مزایا و موانع بزرگترین طرح محیط زیستی خاورمیانه بررسی شد دور باطل طرح شبکه فاضلاب خطر تعلیق کشتی ایران موقتا رفع شد ۶ ماه محرومیت برای علیرضا کریمی رئیس‌جمهوری در نمازجمعه حیدرآباد هند: راهی جز وحدت، اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود ندارد درخواست مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا برای آزادی محصورین رئیس‌جمهوری در نمازجمعه حیدرآباد هند: راهی جز وحدت، اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود ندارد علی شمخانی: دروغ پراکنی اخیر کاخ سفید و تل آویو نشانه وحشت از قدرت ایران است